Ačkoliv by se mohlo zdát, že tištěným materiálům je dnes, v době internetu, již konec, není tomu tak. Mnoho firem například stále ještě používá tištěné katalogy a brožury https://www.schoellerallibert.com/cz/bro%C5%BEury, které můžeme zadarmo dostat na nejrůznějších prodejních výstavách. A právě brožura má být základním zdrojem informací.
Jednoduše řečeno, měli bychom v ní najít vše, co bychom měli o dané firmě vědět předtím, než s ní začneme obchodovat. A na první pohled se to zdá v pořádku – útlý tištěný materiál napěchovaný potřebnými informacemi. To zní rozhodně dobře. Ovšem, jak už to tak bývá, celá věc není tak úplně jednoduchá.
V první řadě si musíme uvědomit, že brožury jsou vyráběny, či spíše jejich výroba je zadávána, právě tou firmou, o které se v ní píše. A je pochopitelné, že tato se bude chtít ukázat v co nejlepším světle. Proto jsou brožury mnohdy používány také jako součást marketingu. To však znamená, že ty horší aspekty jsou buď zamlčeny, nebo je o nich jen velmi krátká zmínka. Ty dobré jsou naopak velmi vyzdvihovány. Tomu všemu samozřejmě napomáhá i grafický design.
Znamená to tedy, že brožury jsou naprosto bezcenné, že nemají žádnou informační hodnotu? Ne tak docela. Stále zde najdete nejrůznější důležité informace o dané firmě, především čím se zabývá, kde sídlí a také kontakty či přímo její webovou adresu.
Také jsou zde představeny některé nejzásadnější produkty, které daná firma nabízí. Máte zde tak příklad toho, jak její práce vypadá, což vám umožní udělat si obrázek o tom, jaké kvality dané produkty jsou. Jen mějte na paměti, že zde bývají ukázány ty nejlepší kousky. Naše očekávání je tak potřeba podle toho upravit.
Ukazuje se tedy, že bychom brožury neměli zatracovat. Jejich čas rozhodně ještě neskončil, a je pravděpodobné, že pokud navštívíme nějakou prodejní akci, několik si jich sebou odneseme domů, kde si je můžeme v klidu prostudovat. A to je také jejich hlavním cílem.